donderdag 2 mei 2013

How to: Borstel schoonmaken


Heei iedereen,
Sorry dat het zolang geduurd heeft dat er iets online kwam.
Maar we zijn er weer !!!
Vandaag ga ik jullie laten zien hoe ik mijn borstel altijd schoonmaak.


Nou als eerst zie je hier mijn borstel.
Ik heb hem nu een al tijdje niet heel goed gereinigd, 
alleen even snel de haren eruit gehaald enzo.


Als eerst haal je alle haren eruit en,
 de grove dingen die je in je borstel tegen komt.
-(blehh)-
Maar goed de haren kan je gewoon gelijk weggooien :).


En dan door naar het vervelendste klusje.
Zet je vingers om een pinnetje.
Onderaan ieder pinnetje zit stof en viezigheid.
Dit moet je er proberen uit te peuteren.
Bij ieder pinnetje !


En daar ben je wel even mee bezig !
Als je onderaan de foto kijkt zie je de pluisjes liggen die eruit komen.



Zo en als je ieder pinnetje hebt gehad en je ziet geen stofjes meer zitten
 dan ben je klaar om hem te gaan wassen.
Op naar de wasbak !


Laat de wasbak vollopen met lauw water.
En voeg een beetje shampoo aan het water toe.
Het maakt niet uit met welke shampoo je dit doet.
Ik heb hier een shampoo van schwarzkopf.
Zorg ervoor dat je de shampoo even goed laat schuimen,
 door bijvoorbeeld even met je hand door het water te gaan.


Ga even met je borstel door het schuim en het water heen.
Zorg er wel voor dat er geen water komt in het kussentje want dat krijg je er lastig uit.
Als dat wel gebeurt duw je hem een paar keer in en laat je hem op zijn kop drogen.


Spoel hem zo af, niet horizontaal.
Dan krijg je hetzelfde verhaal met het water in het kussentje.
Zorg ervoor dat dat al het schuim uit je borstel is.


Als je hem heb laten drogen kan je er nog wat parfum opspuiten.
Zo  ruikt je haar ook lekker naar je lievelingsparfum !

-xxxx-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten